PolMsg Fakty

Wiadomości z Polski

Trening talii; 11 rzeczy, które musisz wiedzieć o treningu talii, zanim wskoczysz w modę „gorset gwiazd”

Czy ta popierana przez celebrytów praktyka naprawdę może zmniejszyć twój brzuch i zmienić kształt talii? Oto, co musisz wiedzieć …

Kiedy Kim Kardashian była widziana w gorsecie odsłaniającym jej smukłą talię na Instagramie, stało się to „fitnessowym” szaleństwem.

Gorsety modelujące talię nie są nowe – w rzeczywistości obcisłe wiązanie (znane również jako trening gorsetowy) było dość powszechne w późnej epoce wiktoriańskiej i pojawiło się około XVI wieku.

Ale kiedy królowa telewizyjna Kim K była widziana w nowoczesnej wersji lateksowej, która kształtowała jej talię po urodzeniu dziecka, chcieliśmy dowiedzieć się więcej.

Kim Kardashian

Wkrótce inne gwiazdy, takie jak siostry Kourtney i Kim, J-Woww i Snooki z Jersey Shore, Luisa Zissman i Danielle Lloyd publikowały zdjęcia swoich ciasno ściągniętych talii, aby rozpocząć ten najnowszy ruch modelujący sylwetkę.

Ale czym właściwie jest trening talii i jak to działa? Oto wszystko, co musisz wiedzieć.

Sprawia, że ​​wyglądasz na szczupłą w talii

Tak, to daje natychmiastowy efekt – załóż gorset wokół talii i bingo!

Ale jest też niezaprzeczalny efekt psychologiczny związany ze ściąganiem talii.

„Trening talii może służyć jako ciągłe przypomnienie Twojej obecnej sylwetki, wspomagając poczucie ograniczenia, które może zmotywować ludzi do diety” – mówi dr Galyna Selezneva, lekarz medycyny estetycznej w klinice kosmetycznej Dr Rita Rakus w Londynie. „Jest nieinwazyjny i można go nosić regularnie w ciągu dnia”

Może doprowadzić do chwilowej utraty wagi

„Niektórzy ludzie uważają, że podczas treningów trening talii może podwyższyć temperaturę ciała, powodując większe pocenie się, co może chwilowo objawiać się utratą wagi” – mówi dr Galyna.

„Ale musisz też mieć świadomość, że to tylko tymczasowe rozwiązanie – zadziała, gdy będziesz je nosić w połączeniu z wspierającym stylem życia, aby pomóc Ci osiągnąć pożądaną figurę – z pewnym poziomem dyskomfortu”

Ale na dłuższą metę nie pozbywa się tkanki tłuszczowej

„Problem polega na tym, że trening talii sprawia, że ​​wyglądasz szczuplej tylko wtedy, gdy nosisz gorset” – mówi Peter Lemon, ekspert trener personalny i założyciel Akademii Fitness Professionals.

„Kiedy go zdejmiesz, twoje ciało wkrótce wróci do swojego normalnego kształtu.

„Dzieje się tak, ponieważ noszenie gorsetu nie będzie miało wpływu na ilość tkanki tłuszczowej, jaką posiadasz. Aby uzyskać długotrwałe rezultaty treningu talii, trzeba cały czas nosić gorset”

Może spowodować przesunięcie narządów z potencjalnie niebezpiecznymi konsekwencjami

Rzeczy, które się zdarzają, gdy idziesz na trening talii. A, naturalne położenie narządów wewnętrznych i B, gdy są zdeformowane przez naprężenie.
„Podczas treningu talii narządy górne poruszają się w górę, a narządy dolne w dół” – mówi dr Galyna. „Może to następnie wywierać podobny nacisk na brzuch – co, jak wiadomo, powoduje zaparcia.

„Zmiana ciśnienia wywieranego na narządy wewnętrzne oznacza, że ​​będziesz mniej tolerancyjny na niektóre pokarmy, w tym na produkty gazotwórcze i tłuste, a niektóre osoby mogą uznać, że normalna wielkość porcji jest zbyt duża.

„Wszystko to może również zwiększyć ryzyko zgagi, ponieważ żołądek przesuwa się w górę poza przeponę, powodując refluks żołądkowy”

Może powodować odwodnienie

„Podczas 'treningu talii’ podczas ćwiczeń możesz zauważyć wzrost temperatury ciała i nadmierne pocenie się, co może powodować odwodnienie” – mówi dr Galyna.

„Aby zminimalizować wszelkie objawy, radzimy zachować pełne nawodnienie”

Może wpływać na mięśnie pleców

Przedłużony trening talii oznacza, że ​​mięśnie brzucha nie są tak aktywne, nawet jeśli ćwiczysz regularnie.

„Trening z gorsetem może powodować osłabienie mięśni pleców i brzucha, ponieważ nosząc gorset nie polegasz na wykorzystaniu tych mięśni do utrzymywania odpowiedniej postawy” – dodaje dr Galyna.

Może wpływać na oddychanie

„Ucisk i wielokrotne używanie trenażera talii może powodować skurcze, dyskomfort i szczypanie, jeśli jest zbyt ciasny” – mówi dr Galyna. „To ograniczenie i ucisk w talii może wpływać na wygląd i ogólny stan Twojej skóry.

„Wpływa to również na jakość i głębokość oddechu, szczególnie w przypadku noszenia „trenera talii”podczas ćwiczeń”

Nie używaj go, jeśli nadal się rozwijasz

„Jednym z zagrożeń jest to, że trend ten łatwo wpłynie na młode dziewczyny, zwłaszcza że jest on popierany przez celebrytów” – mówi dr Galyna.

„Rozpoczęty w młodym wieku, zanim ciało i mięśnie w pełni rozwiną się, trening talii może stanowić potencjalne trwałe zagrożenie dla zdrowia młodych ludzi.

„Absolutnie odradza się rozpoczynanie treningu talii, gdy jeszcze dorastasz”

Mogą występować inne problemy zdrowotne

„Trening talii może wiązać się z poważnymi zagrożeniami dla zdrowia z powodu kompresji – takimi jak infekcje skóry, problemy z płucami, problemy z nerkami i płucami” – mówi Lemon. „Nie wspominając o tym, że może to być niezwykle bolesne.

„Nawet producenci gorsetów radzą, aby ludzie nosili je tylko przez krótki czas ze względu na związane z tym ryzyko”

Eksperci tego nie zalecają

„Ogólnie rzecz biorąc, środowisko medyczne nie popiera stosowania treningu talii, ponieważ nie ma wystarczającego wsparcia dla korzyści i jes zbyt wiele zagrożeń” – mówi dr Galyna.

„Nie polecałbym treningu talii, jeśli chcesz osiągnąć długotrwałe szczęście. Istnieje wiele długoterminowych rozwiązań, które są nieinwazyjne i bezpieczne w użyciu”

Może uzależniać

Najwyraźniej nie chodzi tylko o problemy zdrowotne, możesz naprawdę uzależnić się od tego, że twoja talia wygląda na smukłą.

„Istnieją niepotwierdzone dowody na to, że noszenie gorsetu może uzależniać osoby z obsesyjną osobowością” – mówi Lemon.

A jeśli nadal chcesz nosić gorset…

  1. Noś je przez bardzo krótki czas.
  2. Unikaj ćwiczeń w gorsecie, ponieważ może to utrudniać oddychanie.
  3. Nie dokręcaj zbyt mocno.
  4. Nie noś go wcale, jeśli twoje ciało wciąż się rozwija.
  5. Upewnij się, że jesteś regularnie nawodniony, jeśli wykonujesz aktywność fizyczną, która powoduje pocenie się.
  6. Nie używaj go jako substytutu zdrowego odżywiania i ćwiczeń.
Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

10 − 5 =