PolMsg Fakty

Wiadomości z Polski

Dieta według typu osobowości dr Kushnera

A jeśli to nie jedzenie powstrzymuje Cię przed utratą wagi? A jeśli jest to coś zupełnie innego, na przykład stosunek do ćwiczeń, niska samoocena, skłonność do zwlekania lub coś innego?

Dieta typu osobowości dr Kushnera ma na celu określenie konkretnych wyzwań, a następnie pokazuje, jak je pokonać.

Dr Robert Kushner, ekspert ds. Otyłości, jest dyrektorem medycznym Center for Lifestyle Medicine at Northwestern (University) Medical Faculty Foundation w Chicago. Napisał książkę ze swoją żoną, dyplomowaną pielęgniarką Nancy Kushner.

Najpierw odpowiesz na 66 pytań dotyczących twoich nawyków i uczuć związanych z jedzeniem, ćwiczeniami i nie tylko.

Opierając się na twoich odpowiedziach, możesz być nocnym szarpaczem lub protestującym bez czasu na ćwiczenia.

Następnie książka zawiera sensowne porady i wskazówki, jak ulepszyć ćwiczenia i nawyki żywieniowe. Dla każdego typu osobowości nauczysz się konkretnych, prostych wskazówek, które pomogą Ci tym razem odnieść sukces.

Jedz te produkty, kiedy tylko jest to możliwe:

  • Kolorowe, aromatyczne owoce i warzywa mogą poprawić twoją dietę, a wysoka zawartość błonnika może pomóc ci się nasycić.
  • Ziarna. Bogate w błonnik produkty pełnoziarniste są najzdrowsze i pozostawiają uczucie sytości na dłużej, co powinno powstrzymać Cię od podjadania.
  • Źródła białka. Jedz chudy drób i ryby częściej niż czerwone mięso. Idealne są produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu lub beztłuszczowe. Wypróbuj substytuty jajek bez cholesterolu lub białka jaj. Jedz różne rodzaje fasoli.
  • Przekąski i desery. Nadal możesz sobie pozwolić, ale kupuj indywidualne porcje; nie trzymaj skrytki w domu. Kupuj produkty o obniżonej zawartości tłuszczu lub kalorii, takie jak beztłuszczowe lody lub pieczone chipsy ziemniaczane.

Alkohol. Możesz pić z umiarem, ale alkohol i miksery zawierają puste kalorie, które szybko się sumują.

Musisz chcieć patrzeć nie tylko na to, co masz na talerzu, ale na swoje nawyki i sposób myślenia.

Ograniczenia: żadne jedzenie nie jest zabronione. Wszystko jest dozwolone z umiarem.

Gotowanie i zakupy: książka zawiera przepisy i wskazówki dotyczące gotowania i zakupów. Pokarmy na tej diecie są łatwe do znalezienia.

Pakowana żywność lub posiłki: Brak.

Ćwiczenie: zalecane. Plan zawiera wskazówki dotyczące tworzenia programu ćwiczeń .

Wegetariańska i wegańska: nie jest to dieta wegetariańska, ale nacisk kładziony jest na dania warzywne. Musiałbyś go dostosować, aby był wegetariański lub wegański.

Bezglutenowe: gluten nie jest zabroniony w tej diecie. Jeśli całkowicie unikasz glutenu, musisz zastąpić żywność bezglutenową i sprawdzić składniki na etykietach żywności.

Koszt: brak kosztów oprócz kupowanej żywności.

Wsparcie: Tę dietę stosujesz samodzielnie. Jeśli masz problemy z jedzeniem i chciałbyś uzyskać więcej wsparcia, poradnictwo może być dużą pomocą.

Zrozumienie swojego typu osobowości może pomóc w zmianie nawyków i zachowań, które mogą prowadzić do utraty wagi i lepszego zdrowia przez całe życie.

Poza typami osobowości, ta dieta jest rozsądnym podejściem do zdrowego odżywiania i zawiera odpowiednią równowagę pożywienia, składników odżywczych i ćwiczeń.

Plan może być odpowiedni dla Ciebie, jeśli masz wysokie ciśnienie krwi , wysoki poziom cholesterolu lub choroby serca, ale nie zawiera wystarczających wskazówek, aby był zalecany osobom z cukrzycą.

Uzyskanie wglądu w swoją osobowość związaną z jedzeniem i ćwiczeniami to doskonały pierwszy krok w kierunku poprawy zdrowia i wyszczuplenia talii.

Jest to niedroga, nieograniczająca dieta, która zadziała, jeśli potrzebujesz ustrukturyzowanego, ale elastycznego planu, który można dostosować do osobistych preferencji.

Możesz potrzebować dodatkowych kalorii, jeśli jesteś bardzo aktywny lub jeśli starasz się utrzymać utratę wagi.

Jeśli wolisz jeść na mieście niż gotować w domu lub szukasz szybkiego rozwiązania, ta dieta może nie być dla Ciebie odpowiednia. Ten plan ma być kontynuowany na dłuższą metę.

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

12 + 13 =