Sorting by

×

PolMsg Fakty

Wiadomości z Polski

19-latek na oddziale intensywnej terapii z zapaleniem mięśnia sercowego pięć dni po podaniu szczepionki Pfizer COVID-19

19-latek był hospitalizowany i przebywa na OIOM-ie z zapaleniem mięśnia sercowego zaledwie pięć dni po otrzymaniu szczepionki Pfizer COVID-19. Bez leczenia zapalenie mięśnia sercowego może prowadzić do arytmii serca, a nawet śmierci. 19-latek przed zdarzeniem nie miał żadnych schorzeń. Według amerykańskich National Institutes of Health zgłoszono wiele przypadków zapalenia mięśnia sercowego związanego z COVID-19.

19-latek trafił do szpitala z zapaleniem mięśnia sercowego po otrzymaniu drugiej dawki szczepionki na koronawirusa – poinformowało 1 lutego pogotowie ratunkowe TEREM w Jerozolimie w Izraelu.

Według kliniki nadal nie potwierdzono, że stan zapalny rozwinął się jako efekt uboczny szczepienia. Jednak według amerykańskiego National Institutes of Health zgłoszono wiele przypadków zapalenia mięśnia sercowego związanego z COVID-19.

„Fakt, że objawy pojawiły się natychmiast po szczepieniu, nasuwa podejrzenie, że stan zapalny mogła wywołać reakcja immunologiczna” – powiedział dr Abdulhadi Farojeh, dyrektor medyczny TEREM.

Według dr Badarniha Bahaa, od czasu drugiej szczepionki poszkodowany doświadczył przyspieszonego bicia serca, wraz z dusznością i ostrymi bólami promieniującymi po jego lewym ramieniu.

Bez leczenia zapalenie mięśnia sercowego może prowadzić do arytmii serca, a nawet śmierci.

19-latek przed zdarzeniem nie miał żadnych schorzeń.

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

14 − dziewięć =